Hejsan hoppsan bloggen :D

Hejsan hoppsan bloggen.

Idag red jag dressyr på Fender i paddocken. Det var ett tag sen men jag tyckte det gick jätte bra för att typ inte ha ridit dressyr på 2-3 veckor. Skulle rida igenom LB:1 och LA:1. Red LB först och då hängde han sig på bettet och sprang bara jag red färdigt programmet och efter så gjorde jag lite lösgörande övningar så han skulle slappna av och det gick bra. Sen red jag LA:1 men då gick det inte vet inte varför men allt blev bara stressat och så. Så efter ett tag när det bara blev värre så orka jag inte bråka med FEnder så jag red ut i skogen och bara galopperade så avslappnat som möjligt i ca: 5-10 minuter. Och sen gick jag tillbaka till padocken och trava och galoppera nåra varv och då gick det shit bra :D


Väldigt känslig ponny så antagligen ville jag väl att det skulle gå jätte bra när jag red programmen och då kände nog han sig pressad och då blir han stressad och stretar imot men älskar dig ponnyn för den du är!!!!! ♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0